ZałĄcznik nr 2 częŚĆ 2



Pobieranie 325,27 Kb.
Strona1/2
Data13.04.2018
Rozmiar325,27 Kb.
  1   2




ZAŁĄCZNIK NR 2







CZĘŚĆ 2













Dostawa pomocy dydaktycznych do zajęć matematyczno – przyrodniczych.









nazwa

szczegółowy opis

ilość

1

Patyczki do układania

Zestaw powinien zawierać około 48 plastikowych patyczaków w 4 kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim, zielonym o wymiarach około 12 x 1,5 cm. Powinien posiadać około 8 dwustronnych plansz z wzorkami do układania oraz instrukcję. Zabawa ma polegać na układaniu obrazków z patyczków.

10

2

Klocki

Zestaw składa się z około 8 drewnianych klocków, które służą do odwzorowywania ćwiczeń z załączonej książeczki. Książeczka powinna zawierać zestaw ćwiczeń z podziałem na cztery stopnie trudności: 2 klocki (8 x 2 x 4 cm) na dobry początek, zabawy geometryczne, rzuty, konstrukcje złożone.

10

3

Układanka logiczna

W zestawie powinno znajdować się przynajmniej: 6 plansz zadaniowych o wymiarach około 30 x 30cm; 96 tafelków z odpowiedzią o wymiarach około 6 x 6cm. Zestaw powinien zawierać karty i tafelki wykonane z grubego tworzywa o grubości około 2,5 mm oraz pudełko z przegródkami i pokrywą.

1

4

Mata z kostkami

W zestawie powinny znajdować się np. okrągła mata o średnicy przynajmniej około 122 cm, 5 kostek dmuchanych o boku około 12 cm, kilku woreczków z grochem o średnicy około 8 cm oraz instrukcja . Zestaw ten umożliwi dzieciom aktywne poznawanie kolorów, kształtów i liczb.

1

5

Kolorowe spinacze

Zestaw powinien zawierać około 1000 sztuk ogniwek w 4 kolorach o wymiarach około niż 4 x 1,5 cm umieszczonych w wiaderku z przykrywką oraz instrukcję metodyczną. Zestaw liczmanów posłuży do przeliczania, a także do ćwiczeń w rozpoznawanie koloru, do sortowania i tworzenia rytmów.

3

6

Gra ruchowa

W zestawie powinna znajdować się mata o wymiarze zbliżonych do 122 x 152 cm, 2 duże kostki sześcienne z nadrukowanymi liczbami od 1 do 6, 1 duża kostka sześcienna z nadrukowanymi znakami "+" i "-", 28 kartonowych żetonów. Kostki powinny mieć boki o długości nie mniej niż 12 cm i wykonane z estetycznej pianki. Na dole maty powinna być nadrukowana oś liczbowa od 1 do 12. Na macie znajdują się wszystkie możliwe rozwiązania równań z wykorzystaniem liczb od 1 do 6.

1

7

Zestaw przyborów

Zestaw powinien zawierać np. cyrkiel o ramieniu około 57 cm, linijkę o długości około 100 cm, ekierkę różnokątną o bokach około 40 x 40 x 51 cm, ekierkę różnokątną o bokach około 30 x 50 x 55 cm. Powinien być wykonany z grubego, a jednocześnie lekkiego tworzywa (np. spienione PCV). Dla bezpieczeństwa szpikulec w cyrklu musi być zastąpiony silikonowymi przyssawkami, a ostre końcówki ekierek odpowiednio zaokrąglone.

1

8

Gra - liczby

Gra powinna zawierać: głowę z miękkiego tworzywa, około 3 kostki liczbowe 1-6, 3 kostki liczbowe z cyframi 0,1,2,7,8,9, klepsydrę, notatnik do zapisywania wyników. Gra służy do utrwalania liczenia pamięciowego w zakresie 100, ćwiczenia wszystkich działań arytmetycznych: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Całość umieszczona w trwałym kartonowym pudełku.

3

9

Waga demonstracyjna

Zestaw składa się z wagi szalkowej o wymiarach około 66 x 22cm i około 20 różnych odważników. Za pomocą tej wagi dzieci mogą wieszać ciężarki na ramionach wagi z poszczególnymi liczbami. Pomoc służy konkretnej demonstracji związków pomiędzy liczbami od 1-10. Taka praktyczna manipulacja pozwala porównywać liczby, a także przeprowadzać dodawanie, odejmowanie i mnożenie.

3

10

Zestaw liczmanów

Zestaw powinien zawierać około 80 liczmanów o wymiarach około 10 x 8 cm (po 10 z każdego typu), 42 tafelki z liczbami (0-20), 18 tafelków ze znakami o wymiarze tafelków nie mniej niż 6 x 6 cm oraz 140 magnesów samoprzylepnych. Liczmany powinny być wykonane ze sklejki o grubości ok. 0,3 cm. Wszystkie elementy powinny być wykonane z grubej sklejki, a po podklejeniu magnesami można je wykorzystać do demonstracji i ćwiczeń na tablicy. Powinny być atrakcyjne i kolorowe. Cały zestaw powinien być zapakowany w zamykane pudełko.

3

11

Pudełko z ponumerowanymi klockami

W zestawie kontrolnym powinno znajdować się 12 ponumerowanych klocków. Zestaw Kontrolny powinien być stosowany z książeczkami z serii PUS, ponieważ cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Powinien być zawarty w poręcznym, zamykanym pudełku.

49

12

Książeczki PUS

Powinny być 4 zestawy po 10 różnych książeczek z serii: „Liczę w pamięci” i „Matematyka na wesoło”. Zestaw to bogaty zbiór zadań dotyczących czterech podstawowych działań arytmetycznych.

40

13

Ramka z kolorowymi guzikami (np.Logico Piccolo)

Ramka o wymiarach nie mniej niż 23 x 28cm, wyposażona w przesuwne, kolorowe guziki służące do zaznaczania prawidłowej odpowiedzi. Ramka ma umożliwić pracę dziecka z książeczkami zawierającymi zadania i ćwiczenia typu Logico Piccolo.

10

14

Książeczki do ramki

Książeczka przeznaczone do używania wyłącznie ze specjalną ramką Logico Piccolo. Książka ma doskonalić orientację w przestrzeni.

10

15

Książeczki do ramki

Książeczka przeznaczone do używania wyłącznie ze specjalną ramką typu Logico Piccolo. Książka ma doskonalić liczenie w zakresie 100. umożliwić zapamiętanie najważniejszych treści matematycznych.

10

16

Książeczki do ramki

Książeczka przeznaczone do używania wyłącznie ze specjalną ramką typu Logico Piccolo. Książka ma doskonalić liczenie w zakresie 100 . Tabliczka mnożenia i dzielenie.

10

17

Książeczki do ramki

Książeczka przeznaczone do używania wyłącznie ze specjalną ramką typu Logico Piccolo. Książka ma doskonalić mnożenie w zakresie 100, umożliwić zapamiętanie najważniejszych treści matematycznych.

10

18

Książeczki do ramki

Książeczka przeznaczone do używania wyłącznie ze specjalną ramką typu Logico Piccolo. Książeczki mają doskonalić pojęcie czasu i umiejętność posługiwania się kalendarzem. Umożliwią dzieciom zapamiętanie najważniejszych treści matematycznych.

10

19

Tablica magnetyczna z układankami

Zestaw powinien posiadać około 28 form magnetycznych i wzory do układania. Tablica powinna mieć wymiary ok. 47 x 35 cm. Przy pomocy nóżek tablicę można ustawić w pionie lub w poziomie.

10

20

Gra matematyczna na macie

Gra ruchowa powinna zawierać matę stojącą , która posiada: 4 zmienne plansze o wymiarach około 60 x 50 cm; 12 woreczków z grochem śr. około 6 cm oraz instrukcję.
Gra ruchowa ma na celu wspomaganie umiejętności wykonywania działań matematycznych: dodawania, odejmowania i mnożenia.

1

21

Miarka na podłogę

Miara na podłogę o wymiarach około 660 x 30 cm, powinna być wykonana z wytrzymałego materiału za pomocą której można będzie ćwiczyć dodawanie oraz odejmowanie. Powinny znajdować się na niej liczby parzyste i nieparzyste w zakresie 0 – 30 oznaczone różnymi kolorami (np. czerwony, niebieski).

1

22

Karty do gry

Zestaw powinien składać się z około 24 kart zawierających 72 zadania z prostymi algorytmami. Karta powinna być o wymiarach około 33 x 11 cm , a 320 kartoników o wym. około 3 x 3 cm Dzieci dobierają odpowiednie elementy, aby ułożyć 2 lub 3-elementowy wzór wskazany na początku planszy. Te logiczne ćwiczenia posłużą dzieciom w dobieraniu i porządkowaniu przedmiotów zgodnie z ich kształtem, wielkością i kolorem.

2

23

Gra - Figury geometryczne

Gra zawiera około 7 stałych figur geometrycznych, 35 kart o wym. około 9 x 9 cm (7 kart z obwódką czerwoną - kształty figur przestrzennych, 28 kart z obwódką niebieską - zdjęcia przedmiotów z otoczenia), worek. Gra uczy orientacji przestrzennej, logicznego myślenia, identyfikowania kształtu z obrazem, kojarzenia, rozpoznawania i wyszukiwania w otoczeniu przedmiotów o danych kształtach, różnicowania, klasyfikowania przedmiotów do danych wzorów-figur geometrycznych. Umożliwi ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rozwija słownictwo. Dzieci uczą się rozpoznawania kształtów geometrycznych za pomocą dotyku (manipulując figurami w woreczku dziecko musi odgadnąć jaki to kształt).

1

24

Zegar czynności i pór roku

Zegar o wym. około 100 x 78 cm powinien posiadać tarczę dookoła której umieszczone są symbole czynności, jakie dziecko wykonuje w ciągu doby. Zielona wskazówka ma określić, co będzie robione w danej chwili. Pod tarczą powinna znajdować się pojemna kieszeń z dodatkowym wyposażeniem. Mają to być: ruchome elementy czyli np. 3 wskazówki, 2 napisy „dzień” i „noc”, 4 pory roku i 12 czynności. Wszystkie te czynności powinny mieć przyszyty rzep, dzięki któremu można je przyczepiać w dowolne miejsce obrazu. Zegar ma za zadanie ułatwić nauczycielowi wyjaśnienie nie tylko zasad odczytywania godzin i minut w ciągu doby, lecz także zjawisk astronomicznych, zmienności długości dnia i nocy w ciągu roku. Umieszczone na dzwonku zegara symbole poszczególnych pór roku, napisy „dzień” i „noc” oraz wskazówki „świt” i „zmierzch” umożliwią w sposób obrazowy i czytelny wyjaśnienie dzieciom, że np. zimą dzień zaczyna się o godzinie ósmej, a kończy się około szesnastej zaś latem świt wstaje o godzinie czwartej a zmierzch zapada o godzinie dwudziestej pierwszej. Jesienią i wiosną następuje zrównanie długości dnia i nocy.

1

25

Układ współrzędnych

Zestaw powinien zawierać 1 planszę o wym. około 24 x 24 cm, 50 kołeczków ,30 gumek recepturek .W zestawie powinna znajdować się plansza, która prezentuje układ współrzędnych z ruchomymi osiami X i Y, dzięki czemu możemy dostosowywać planszę do poziomu wykonywanych ćwiczeń. Do planszy powinny być dołączone kołeczki, które umożliwiają nanoszenie punktów na płaszczyźnie oraz gumki , które umożliwią zaznaczanie linii prostych i krzywych. Gumki pozwalają również na tworzenie figur: trójkątów, prostokątów itp. Pomoc doskonała do nauki określania położenia punktu przez określenie jego współrzędnych, określania długości odcinków itp. Ułatwia wprowadzanie pojęć matematycznych związanych z osią współrzędnych.

8

26

Gra logiczna

W zestawie powinno znajdować się skrzynka łączona na wpusty o wym. około 39 cm x 16 cm x 3,5 cm, plansza z drewna o wym. około 38 cm x 15 cm x 1,6 cm, 80 szt. dwukolorowych żetonów oraz czarne i białe kołki śr. ok. 6 mm, drewniana listwa z otworami do układania kodu.

1

27

Makieta

Zestaw o wym. około 25 cm x 25 cm. Powinien zawierać także kołeczki do wkładania w oczka. Na sieci równobocznych „oczek” dziecko zaznacza dowolną figurę przy użyciu gumek. Geoplan umożliwia poznanie i zrozumienie istoty kształtu.

18

28

Gra – magnetyczna twarz

Zestaw powinien zawierać ramkę z okienkiem o wym. około 13 x 13 cm, dł. Uchwytu około 14 cm. Wewnątrz ramki są zabezpieczone metalowe opiłki, magnetyczny sztyft. Zabawka umożliwi dzieciom eksperymentowanie z polem magnetycznym. Posiada ciekawe kształty i szerokie zastosowanie. Dziecko bawi się, wykonuje fantastyczne obrazy lub niczym iluzjonista tworzy niesamowite pokazy z przyciąganiem, odpychaniem i lewitacją.

8

29

Gra dydaktyczna (np. wieża liczb)

Gra dydaktyczna składa się z chwytaka oraz liczb z haczykiem. Utrwala znajomość cyfr, obliczanie prostych działań matematycznych. Rozwija: sprawność manualną, orientację przestrzenną, słuchanie ze zrozumieniem, koordynację wzrokowo-ruchową, współpracę w grupie. Wysokość ustawionej wieży ze wszystkich elementów wynosi 66 cm.

6

30

Program multimedialny

Multimedialny program (np. Eduterapeutica. Dyskalkulia) wspomagającym profilaktykę, diagnozę i terapię pedagogiczną dzieci w wieku od 5 do 9 lat, ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych problemów w nauce umiejętności matematycznych. Program zawiera ok. 120 ćwiczeń w formie rozbudowanych gier z wieloma poziomami. Z programem: – Naklejki – nagrody dla uczniów – Ćwiczenia do wydruku: karty pracy i wskazówki dla opiekunów.

2

31

Program multimedialny

Multimedialny program (np. EduSensus Matematyka – terapia pedagogiczna). Zestaw powinien zawierać program, który przeznaczony jest do diagnozy i terapii specyficznych trudności w nauce matematyki. Pakiet zawiera m.in.:
- tysiące ćwiczeń wprowadzających nowe zagadnienia i utrwalających wiedzę,
- zadania o kilku stopniach trudności,
- odrębne zestawy ćwiczeń i gier powtórkowych,
- wachlarz testów pomagających określić stopień opanowania określonych umiejętności matematycznych i porównanie ich z wcześniejszymi osiągnięciami w tym zakresie.

1

32

Gra dydaktyczna

Zestaw powinien wykonany być z barwnego tworzywa o grubości około 2 mm. Zestaw powinien zawierać min 28 części (4 gry oraz do każdej 7 figur tangramu) w kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim oraz zielonym. Wszystkie części powinny nadawać się do układania podstawowych form geometrycznych, barwnych figur oraz symetrii.

4

33

Gra dydaktyczna (typu twist)

Tangramy przeznaczone są do zabaw w oddziałach klasowych. W stabilnym kartonie o powinny znaleźć się 3 gry, a w każdej 7 figur tangramu. Figury mają kolor czerwony, niebieski oraz żółty, wykonane są z gumy magnetycznej. Z obu stron oklejone są barwną folią.

3

34

Interaktywny model organizmu człowieka

Model organizmu człowieka powinien być podświetlany. Informacje są podawane poprzez naciskanie odpowiednich przycisków. Przyciskami są poszczególne narządy wewnętrzne oraz na podstawce znajdują się przyciski, pod którymi odnajdujemy informacje dotyczące poszczególnych organów. Wysokość około 38 cm

2

35

Układanka edukacyjna

Zestaw składa się powinien z około 5 sześciokątnych obrazków (bok około 7,5 cm), 30 kart z fotografiami (bok około 7,5 cm), instrukcji. Na sześciokątnych kartach przedstawiono pięć różnych źródeł pokarmu: zwierzęta gospodarskie, rośliny naziemne i podziemne, zbiornik wodny, drzewa owocowe.

3

36

Mikroskop

Mikroskop  z płynną regulacją rozstawu źrenic, z zakresem powiększeń 40x-400x obiektywy 4x,10x,40x ,stolik krzyżowy XY, okulary: szerokokątne H10x, miska rewolwerowa trójobiektywowa, płynne oświetlenie preparatu przy użyciu diody LED, stolik przedmiotowy płaski z łapkami do mocowania preparatu.

13

37

Lupa

Lupa na podstawce. Szkło o śr. około 25 mm powiększenie 10x.

10

38

Tablica magnetyczna

Na tablicy nadrukowana jest tabliczka mnożenia do 100. Pierścienie i krążki są dwustronnie magnetyczne, na jednej stronie w kolorze niebieskim, na drugiej w czerwonym. Tablica o wymiarach około 70 x 70 cm

1

39

Zestaw magnetyczny

Zestaw magnetycznych elementów przeznaczone do odliczania, liczenia, sortowania i przyporządkowywania w praktycznym pudełku z pokrywą, wygodnym uchwytem powinien posiadać około 8 przegródek o wysokości około 23cm.

3

40

Zestaw magnetyczny

Zestaw powinien zawierać:
- 1 tangram magnetyczny,
- 6 tangram w skrzynce z tworzywa sztucznego razem z 24 grami,
- karty tangramu z 24 obustronnie nadrukowanymi wzorami

1

41

Akustyczny dzwonek

Dzięki głośnemu i wysokiemu tonowi zwraca duże zainteresowanie i mobilizuje dzieci do pracy i cichego zachowania

6

42

Kostki matematyczne

Walizka z o wymiarach zbliżonych do 34 x25 x 7cm z różnymi kostkami matematycznymi niezbędnymi przy liczeniu i odliczaniu.

9

43

Gra

Gra umożliwiająca rozpoznawanie i utrwalanie godzin. Godziny przedstawione powinny być w formie zegara analogowego i cyfrowego. Gra powinna się składać:
- 1 ruletka o wym. około20 x 20 cm,
- 1 karta do ruletki,
- 4 karty do gry,
- 48 kart z godzinami,
- instrukcja, lub

6

44

Aktywna mata - czas

Mata uczy, bawi i rozwija zdolności odczytywania godzin na zegarze poprzez ruch. Plansza powinna zawierać wskazówki w dwóch kolorach. Do zestawu powinno by dołączonych około 20 kart i instrukcja

4

45

Plansza

Plansz pozwalająca poznać sposób określania czasu w postaci zapisu cyfr i zapisu słownego. Plansza o wymiarach około 33 x 36 cm.

6

46

Liczmany

Zestaw powinien zawierać około 36 dwustronnych lizaków z liczbami od 0 do 20 o długości około 14 cm przeznaczonych do kształtowania pojęcia liczby oraz wykonywania działań matematycznych

17

47

Matematyka

Zestaw powinien zawierać około 18 książeczek typu PUS dotyczących czterech podstawowych działań arytmetycznych. Utrwalanie pojęcia „liczby” i doskonalenie umiejętności zapisu działań – matematyka I

10

48

Matematyka

Zestaw powinien zawierać około 12 książeczek dotyczących czterech podstawowych działań arytmetycznych. Utrwalanie pojęcia „liczby” i doskonalenie umiejętności zapisu działań – matematyka II

10

49

Gra matematyczna (np. Supermatematyk)

Gra zmusza do myślenia Gra powinna się składać z tabliczki z liczbami - około 72 szt., tabliczki znaków - około 36 szt. ,karty liczb - około 55 szt. ,notes, półeczki ,klepsydra, instrukcja.

5

50

Zestaw palet

Zestaw kontrolny PALETA powinien się składać się z okrągłej podstawy o średnicy około 27 cm wykonanej z drewna i około 12 drewnianych klocków w sześciu kolorach.
Dziecko rozwiązuje zadania poprzez umieszczenie drewnianych klocków w odpowiednich nacięciach na palecie. Strony kontrolne tarcz pozwalają dziecku sprawdzić poprawność wykonanych zadań. Stojak na 12 palet wykonany jest z drewna.

1

51

Zestaw figur

Zestaw powinien składać się z około 30 kompletów tangramów (po około 7 elementów każdy). Figury wykonane są z wysokiej jakości materiału w 4 kolorach. Układanie tangramów rozwija logiczne myślenie i kształtuje intuicję geometryczną.
Tangram to kwadrat, który podzielono na około 7 części zawiera około 2 duże trójkąty, 1 średni trójkąt, 2 małe trójkąty, 1 mały kwadrat, 1 mały równoległobok.

1

52

Klepsydra

Klepsydra demonstracyjna o czasie trwania 1 minuty, rozwija zmysł poczucia czasu, definiowania go, określania. Może służyć także jako miernik czasu wykonania zadania. Wysokość około 24 cm.

3

53

Zestaw klepsydr

Zestaw zawiera nie mniej niż 5 klepsydr o czasie trwania nie mniej niż 30s, 1min., 3 min., 5 min., 10min., rozwija zmysł poczucia czasu, definiowania go, określania.

3

54

Program multimedialny - zabawy z liczbami

Program multimedialny (np. Matma na wesoło) kształtująca i rozwijająca zainteresowanie i zdolności matematyczne. Gracz uczy się porównywać i wykonywać podstawowe działania matematyczne jak: dodawanie, odejmowanie, mnożenie. Poznaje też figury geometryczne i ich cechy.

10

55

Program multimedialny - liczby, figury, działania

Program multimedialny (np. Matma na wesoło) kształtująca i rozwijająca zainteresowanie i zdolności matematyczne. Gracz uczy się porównywać i wykonywać podstawowe działania matematyczne jak: dodawanie, odejmowanie, mnożenie. Poznaje też figury geometryczne i ich cechy.

10

56

Magnetyczny zegar

Duże zegar z tworzywa sztucznego o średnicy nie mniej niż 40 cm. Cztery mocne wbudowane magnesy pozwalają przymocować zegar do tablicy

1

57

Tarcze zegarowe

Trwałe i estetyczne tarcze zegarowe posiadają wbudowany system kół zębatych, dzięki czemu automatycznie zachowane są relacje minut i godzin w trakcie ćwiczeń. Duży zestaw klasowy.

3

58

Układanka

Dwie duże drewniane tabliczki o wymiarach około 30 x 30cm umożliwiają zestawienie ze sobą kart z cyframi oraz motywami odpowiadającymi danej cyfrze

10

59

Plansze

Plansze do kształtowania pojęcia części wspólnej, utrwalania własności figur geometrycznych. Zestaw składa się z około 6 plansz o wymiarach około 30 x 30cm oraz powinien zawierać około 96 plastikowych kart o wymiarach nie mniejszych niż 5 x 5 cm.

11

60

Gra

Gra edukacyjna dzięki której dzieci uczą się rozpoznawania podstawowych figur geometrycznych. Figury występują w 6 kolorach. Gra rozwija logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną

3

61

Klocki

Klocki rozwijają spostrzegawczość, logiczne myślenie. Domino to powinno zawierać około 28 drewnianych klocków o wymiarach około 7 x 3 cm.

10

62

Gra

Gra o wymiarach około 7 x 7cm powinna zawierać około 24 kartoniki z kolorowymi obrazkami, z których należy ułożyć pary. Podczas zabawy dziecko kształci pamięć i rozwija spostrzegawczość.

10

63

Kostka

Sześcienna kostka z oczkami o wymiarach około 30 cm w 6 kolorowych bokach. Rozwija percepcję wzrokowo – ruchową.

9

64

Kostka

Sześcienna kostka z cyframi 1-6 o wymiarach około 30 cm w 6 kolorowych bokach. Rozwija percepcję wzrokowo - ruchową

9

65

Zestaw ułamków

Magnetyczny zestaw ułamków. W zestawie powinno być 9 dwustronnych kół podzielonych na części wyrażone w postaci ułamka zwykłego, a na odwrocie procenta. Zestaw powinien umożliwić lepsze zrozumienie podstawowych ułamków.

1

66

Kostki

Kostki do liczenia to zestaw, który powinien składać się z około 12 kostek nadających się do liczenia, wykonywania obliczeń. Kostki powinny być kolorowe i estetyczne. Wykonane z tworzywa sztucznego o wymiarach około 2cm.

2

67

Makatka

Makatka ćwiczy liczenie i wykonywanie działań. Powinna posiadać wymiary około niż 66 x 70cm. Zestaw powinien posiadać około 120 dwustronnych kart z liczbami 1-100.

2

68

Makatka

Makatka przybliża pojęcie ułamka. Zestaw powinien zawierać makatkę o wymiarach około 50 x 60cm. W zestawie powinno znajdować się około 153 dwustronnych kolorowych kart.

1

69

Gra - tabliczka mnożenia

Gra - tabliczka mnożenia. Zestaw powinien zawierać np. 86 kart liczbowych, 80 pionków,2 kostek, tabliczki kontrolnej oraz książeczki z grami. Gra powinna zawierać tabliczkę kontrolną pozwalająca sprawdzić poprawność działań. Wymiary gry to około 33 x 23 cm

2

70

Plansze edukacyjne

Plansze edukacyjne ścienne zawierającą tabliczkę mnożenia w zakresie 1-100. Zestaw zbudowany jest z dwustronnie foliowanych tabliczek. Powinien posiadać metalową listwą do zawieszenia.

1

71

Gra edukacyjna

Gra logiczna dla dzieci mających problemy z dodawaniem. Gra powinna mieć 4 poziomy trudności. Zestaw powinien zawierać około 8 lakierowanych plansz - 96 kart.

3

72

Gra logiczna

Gra logiczna umożliwia doskonalenie skupienia, przewidywania, kalkulowania. Zestaw powinien składać się z 104 plastikowych kostek z liczbami 1-13 w czterech kolorach oraz 4 czarne stojące podstawki i 2 kostki - joker.

3

73

Książka cz1

Książka powinna doskonalić rozwiązywanie zadań tekstowych. Zestaw powinien służyć wprowadzaniu i kształtowaniu nowych pojęć matematycznych, wiązaniu matematyki z życiem praktycznym.

1

74

Książka cz.2

Książka powinna doskonalić rozwiązywanie zadań tekstowych. Zestaw powinien zawierający zadania związane z kupowaniem, mnożeniem , przekształcaniem.

1

75

Zegary

Zestaw powinien składać się z 24 mini zegarów oraz dużego demonstracyjnego zegara o wymiarze około 34 cm. Zestaw powinien być wykonany z wytrzymałego plastiku.

1

76

Magnetyczna podkowa

Kolorowa magnetyczna podkowa o wys. około 12 cm. Pomoc służyć ma do doświadczenia z magnesem.

2

77

Tablica magnetyczna

Tablica magnetyczna powinna za pomocą jednego spojrzenia dzieci ogarniać przestrzeń liczbową od 1 do 100. Powinna pozwala na wykonywanie różnorodnych operacji matematycznych. Wymiary około 60 x 60cm. W zestawie powinna składać się z tablicy, 20 magnetycznych pierścieni i 20 krążków.

1

78

Liczydło

Sprzęt powinien być wykonany z drewna i wyposażony w kantownik umożliwiający zawieszanie na tablicy i stawianie na stole. Liczydło powinno posiadać drążki dziesiątek wyjmowanych. Liczydło powinno posiadać wymiary około 72 x 50, kulki o śr około 3cm

1

79

Waga

Waga powinna być wykonana z metalu . Jej nośność powinna wynosić min. 2kg.Waga przedstawia obrazowo zjawiska ważenia i umożliwia ważenie. Waga o około 50 cm wysokości.

2

80

Odważniki

Zestaw odważników powinien znajdować się w skrzynce z zbudowanej z masywnego drewna z pokrywką. W skrzynce powinny być odważniki mosiężne 1x1g,2x2g,1x5g,2x10g,1x20g,1x50g i odlewane2x100g,1x200g,1x500g,1x1000g

1

81

Menzurki

Zestaw zawierać powinien miarę litrowa z wypukłą skalą milimetrową. Zestaw umożliwia uczenie mierzenia objętości oraz poznawania ułamków pojawiających się na co dzień. Pojemność menzurek to: 10,ml25ml,50ml,100ml,250ml,500ml,1000ml

1

82

Drogo-mierz

Drogomierz wykonany powinien być z tworzywa sztucznego o wysokiej jakości. Wyraźne kliknięcie sygnalizować powinno ,że został przejechany odcinek 100cm. Pełny obrót po 1 metrze.

1

83

Gra – typu tabliczka mnożenia do 100

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

1

84

Gra – typu czas

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

1

85

Gra – typu ciężar

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

1

86

Gra – typu długość

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

1

87

Gra – typu dodawanie do 100

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

2

88

Gra – typu odejmowanie do 100

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

1

89

Model – system słoneczny

Zestaw powinien składać się z 9 modeli planet. Zestaw pozwoli rozwijać wyobraźnię, logiczne myślenie, wzbogaci słownictwo. Model powinien posiadać rotację automatyczną Pozwoli nauczyć wielu interesujących faktów i logicznego myślenia.

1

90

Model kosmo graficzny

Model wykonany z tworzywa. Demonstruje jak powstaje dzień i noc, pory roku, zaćmienie słońca i księżyca .Model powinien posiadać lampkę halogenową. Pozwoli rozwijać wyobraźnię, logiczne myślenie.

1

91

Klocki

Klocki magnetyczne pozwolą rozwijać wyobraźnię przestrzenną. Zestaw zawierać powinien około 244 szt. ,magnesów w kształcie kulek i prostokątów.

2

92

Gra edukacyjna

Materiał do ćwiczeń obserwacji i przyporządkowywania podzielony na około 5 grup po 7 kart. Zestaw powinien zawierać 35 zdjęć w wymiarach około 15 x 21cm, 5 żetonów, symboli, instrukcję.

1

93

Gra – typu dodawanie do 1000

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

2

94

Gra – typu odejmowanie do 1000

Gra oparta na zasadach domina. Zestaw składać się powinien z około 24 barwnych trójkątów wykonanych z kartonu. Uczniowie układają w taki sposób karty, aby działania i wyniki pasowały do siebie. Po rozwiązaniu wszystkich działań, powstaje figura, dzięki której można szybko skontrolować, czy zostały one wykonane poprawnie.

2

95

Gra edukacyjna

Gra z zastosowaniem różnego stopnia trudności. Zestaw powinien składać się z kart i kartoników wykonanych z trwałej tektury składające się z około 24 części.

3

96

Zbiór zadań I

Zbiór zadań do ćwiczeń z klockami typu PUS doskonalących umiejętność dodawanie i odejmowania w zakresie 12.

1

97

Zbiór zadań II

Zbiór zadań do ćwiczeń z klockami typu PUS doskonalących umiejętność dodawanie i odejmowania w zakresie 20.

1

98

Zbiór zadań 1

Zbiór zadań do ćwiczeń z klockami typu PUS . Służy do ćwiczeń w dodawaniu i odejmowanie w pamięci w zakresie 12.

1

99

Zbiór zadań 2

Zbiór zadań do ćwiczeń z klockami typu PUS . Służy do ćwiczeń w dodawaniu i odejmowanie w pamięci w zakresie 20.

1

100

Zbiór zadań 3

Zbiór zadań do ćwiczeń z klockami typu PUS . Służy do ćwiczeń w dodawaniu i odejmowanie w pamięci w zakresie 100.

1

101

Zbiór zadań 4

Zbiór zadań do ćwiczeń z klockami typu PUS . Służy do ćwiczeń w mnożeniu i dzieleniu w pamięci w zakresie 100.

1

102

Zbiór zadań 5

Zbiór zadań do ćwiczeń z klockami typu PUS. Służy do ćwiczeń w obliczeniach pamięciowych w zakresie czterech działań.

1

103

Zbiór ćwiczeń I

Zbiór ćwiczeń do pracy z klockami typu PUS. Rozwija zdolność koncentracji i spostrzegania.

1

104

Zbiór ćwiczeń II

Zbiór ćwiczeń do pracy z klockami typu PUS. Rozwija zdolność koncentracji i spostrzegania.

1

105

Zbór zabaw I

Ćwiczenia logiczne zawarte w książeczkach wpływają na rozwój podstawowych i szczególnie przydatnych w okresie szkolnym sprawności intelektualnych dziecka, takich jak: spostrzeganie, koncentracja uwagi, zapamiętywanie, analiza i synteza wzrokowa.

1

106

Zbiór zabaw II

Zbiór zabaw i ćwiczeń logicznych rozwijających pamięć, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację i spostrzeganie do ćwiczeń z klockami typu PUS.

1

107

Koło

Ruchome koło z uchwytem wykorzystywane do mierzenia długości pokonywanego dystansu.

1

108

Linijka

Linijka długości 1 m z tworzywa sztucznego.

1

109

Gra dydaktyczna

Duża plansza z cyframi od 1-9 z łatwo zmywalnej tkaniny wraz z kostkami ( typu matematyczny twister). Ćwiczy umiejętności matematyczne w zakresie 4 działań.

1

110

Gra edukacyjna - mata

Gra powinna zawierać dużą planszę w kształcie koła z liczbami od 1-10 wraz z pięcioma dmuchanymi kostkami i pięcioma woreczkami z grochem. Uczy rozpoznawania kolorów, kształtów i liczenia w zakresie 10.

2

111

Zestaw matematyczny

Zestaw zawierać powinien około 80 kształtów typu numicon. Składa się z kolorowych, prostokątnych elementów z otworami różnych kształtów. Rozwijają umiejętność rozumienia pojęcia liczby i zależności między liczbami.

1

112

Waga

Waga pozwala na wprowadzanie zagadnienia równoważności i ćwiczenia działań na dodawanie, wprowadzanie wyrażeń: cięższy niż/lżejszy niż. Waga powinna być wyposażona w przezroczyste kubełki ułatwiają obserwację zawartości. o poj. 1 litra.

1

113

Tarcze

Tarcze powinny być alternatywą do kostek, pokazując liczby i wzory. Zestaw powinien zawierać 2 karty.

1

114

Puzzle matematyczne

Zestaw kolorowych prostokątnych elementów z otworami obrazującymi liczby od 1-10

1

115

Kostki matematyczne

Zestaw czterech kostek matematycznych z liczbami i symbolem działań matematycznych.

1

116

Koło fortuny

Magnetyczne, obrotowe koło z liczbami typu koło fortuny. Zawiera zestaw dwustronnych plansz podzielonych na kolorowe pola.

1

117

Liczmany

Zestaw liczmanów magnetycznych. Powinien zawierać 100 sztuk liczmanów w dwóch kolorach w kształcie krążków magnetycznych .

1

118

Paski magnetyczne do liczmanów

Zestaw pasków magnetycznych. Zestaw zawiera sześć magnetycznych plansz, w tym 4 z pustymi polami, jedna z liczbami od 1-10 i jedna z liczbami od 11-20.Służy do usprawniania umiejętności liczenia w zakresie 20.

1

119

Gra planszowa– dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

Gra planszowa typu „bingo” doskonaląca umiejętność liczenia w pamięci – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

1

120

Gra planszowa- dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

Gra planszowa typu „bingo” doskonaląca umiejętność liczenia w pamięci- dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.

8

121

Kompasy

Kompasy z tworzywa sztucznego.

9

122

Liczydło

Liczydło drewniane, o wymiarach około wys.120 cm, szer.85 cm, koraliki w dwóch kolorach.

1

123

Zegar

Zegar z tworzywa sztucznego, o średnicy około 30 cm, umożliwiający odczytywanie godzin przedpołudniowych i popołudniowych – 24h

12

124

Figury geometryczne

Zestaw z około 60 figur geometrycznych wykonanych z tworzywa w 5 kształtach, 6 kolorach.

2

125

Plansza edukacyjna

Plansza w kształcie drzewa z akcesoriami do ozdabiania oraz zwierzątkami mieszkającymi w nim. W skład zestawu powinno wejść około
- drzewo o wym. około 115 x 175 cm
- 10 zwierzątek
- 79 szt. różnych liści
- 24 szt. żołędzi lub elementy zbliżone.

3

126

Magnetyczna gra logiczna

Zestaw powinien zawierać 4 gry tematyczne: np. kształty geometryczne, kolory, ekspresja, sortowanie i grupowanie. Zestaw składać się powinien z planszy z 4 grami oraz zawierać powinien około 140 elementów oraz około 8 ruletek wskazujących kryterium doboru. Gra będzie rozwijała spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną i orientację.

1

127

Gra edukacyjna

Gra edukacyjna doskonaląca logiczne myślenie, przewidywanie, rozpoznawania figur, nazywania ich. Zestaw powinien zawierać około 8 lakierowanych plansz o wymiarach około 19 x 19 cm, a także około 96 kolorowych kart z kolorowymi figurami wykonane z grubego, lakierowanego kartonu o wymiarach około 3 x 3cm. Karty umieszczone w pojemniku. Zadaniem dziecka będzie układanie kwadracików z właściwymi figurami tak, aby w każdym wierszu znalazło się około 5 różnych figur - każda figura powinna być w innym kolorze.

1

128

Gra dydaktyczna

Gra dydaktyczna typu domino. Na każdym kartoniku powinny znajdować się przykładowe godziny i minuty w kolorze np. czerwonym i niebieskim. Zadaniem dziecka jest odczytywanie godzin i łączenie kartoników z tą samą godziną. Zestaw powinien zawierać kartoniki o wymiarach około 11 x 6 cm. Gra pozwala doskonalić właściwe odczytywanie czasu.

1

129

Klocki

Zestaw zawierać powinien płytki z obrazkami przedstawiającymi liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Układanka pomoże dziecku zrozumieć istotę monografii liczby. W pojemniku powinno się znajdować około 74 obrazków.

1

130

Klocki

Zestaw powinien składać się z około 19 starannie wykonanych elementów o wymiarach około 4 x 6cm. Dziecko będzie przyporządkowywało cyfry do odpowiedniej ilości elementów na drewnianych tafelkach. Pomoc dydaktyczna umożliwi szybką naukę przeliczania i logicznego myślenia. Zestaw powinien być zapakowany.

2

131

Klocki

Zestaw powinien mieć około 64 kolorowych kartoników: pierwsze o wymiarach około 5 x 8 cm i drugie około niż 5 x 5 cm. Pomoc powinna posiadać nie mniej niż dwa zestawy kart, które posłużą jako element układania podstawowych działań i innych zabaw matematycznych. Zestaw umożliwi pomoc dziecku w rozpoznawaniu cyfr, znaków dodawania, odejmowania, równości oraz większości i mniejszości oraz rozwinie umiejętności matematyczne w zakresie cyfr do 10.

2

132

Gra dydaktyczna

Gra dydaktyczna typu układanka. Zestaw zawierać powinien około 48 sztywnych plakietek o wymiarach około 7 x 7 cm, podzielonych na dwie połówki oraz instrukcję 3 gier. Gray dydaktyczne umożliwiająca utrwalenie pojęcie symetrii.

2

133

Gra dydaktyczna

Gra matematyczna, w skład której powinno wchodzić około 48 sztywnych plakietek o wymiarach około niż 7 x7 cm , które powinny być podzielone na 2 części. Zestaw powinien zawierać także instrukcję do 3 gier. Na podzielonych na dwie części kartonikach powinny znajdować się rysunki zwierząt, postaci i różnych przedmiotów. Dziecko odgaduje jaki to przedmiot i dokłada druga pasująca część obrazka. Zestaw umożliwi rozwinie umiejętności odróżniania prawej strony od lewej.

2

134

Klocki

Układanka edukacyjna, która umożliwi wykształcenie u dziecka naturalnych skojarzeń, które są owocem wiedzy i doświadczenia. Zestaw powinien zawierać około 48 sztywnych plakietek o wymiarach około 7 x7 cm podzielonych na dwie grupy, rozróżnionych kolorem na drugiej stronie kartonika oraz instrukcję z opisem 3 gier. Plakietki umieszczone z pudełku.

1

135

Plansze z jabłkami

Zestaw zawierać powinien około 10 plansz w kształcie drzewa, tematycznie dopasowanych do około 55 liczmanów – jabłuszek z tworzywa. Każda plansza powinna być ponumerowana kolejnymi liczbami od 1 do 10. Zestaw umożliwi opanowanie przez dziecko zakresu liczbowego do 10. Dziecko będzie rozwiązywać różne ćwiczenia matematyczne do 10, aktywnie manipulować konkretami. Ponadto wykształci zrozumienie liczb do 10, dodawanie i odejmowanie oraz układanie prostych zadań z tekstem. Zestaw zawierać powinien także instrukcję.

1

136

Gra edukacyjna

Powinna to być gra logiczna typu - logiczne układanki. Zestaw powinien składać się z około 4 drewnianych, ilustrowanych platform o różnym stopniu trudności oraz z nie mniej niż 64 drewnianych kart. 1.Platforma to np. osoby i emocje, 2. Platforma to np. owoce i miejsce ich położenia, 3. Platforma to np. obiekty i kierunki położenia, 4 platforma to np. dobieranie w pary figur geometrycznych. Zestaw umożliwi rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, orientacji przestrzennej, różnicowania i nazywania emocji, zdolności analitycznych i logicznego myślenia.

1

137

Gra dydaktyczna

Zestaw zawierać powinien około 25 dwustronnych plansz o wymiarach około 19 x 13 cm. Z jednej strony karty powinny być zamieszczone zdjęcia prezentujące np. różnorodne czynności, przedmioty codziennego użytku, pojazdy (wydające charakterystyczne odgłosy). Z drugiej – te same zdjęcia w pomniejszeniu, po 6 różnych na każdej karcie. Zestaw zawiera również płytę z nagranymi odgłosami otoczenia (np. startujący samolot, dzwonek do drzwi, suszarka do włosów itd.) oraz około 150 żetonów. Zestaw umożliwi uczniom umiejętność dopasowywania dźwięków słuchanych z płyty do zdjęć, pomoże doskonalić umiejętność słuchania, ćwiczyć koncentrację uwagi, szybkość spostrzegania oraz umiejętności językowe. Młodsze dzieci będą miały możliwość dopasowywania obrazka do słyszanego dźwięku. Dzieci starsze mogą wykorzystywać plansze do gry typu bingo.

1

138

Domino – dodawanie do 20

Zestaw zawierać powinien około 24 trwałe i solidne elementy o wymiarach około 4 x 8 cm. Na kartach powinny być widoczne są działania, oznaczone czarnym kolorem i wynik oznaczony na czerwono, w których dziecko będzie dopasowywało do siebie działania i ich wyniki. Uczeń będzie doskonalił dodawanie w zakresie 20.

2

139

Domino – dodawanie do 20

Zestaw zawierać powinien około 24 trwałe i solidne elementy o wymiarach około 4 x 8 cm. Na kartach powinny być widoczne są działania, oznaczone czarnym kolorem i wynik oznaczony na czerwono, w których dziecko będzie dopasowywało do siebie działania i ich wyniki. Uczeń będzie doskonalił odejmowanie w zakresie 20.

2

140

Gra dydaktyczna

Powinna to być gra dydaktyczna, typu euro-twist, ułatwiająca i utrwalająca pojęcie pieniądza. Dzieci będą dobierały obrazek z monetami o odpowiedniej wartości. W trakcie zabawy uczniowie będą aktywnie uczestniczyć w losowaniu zadań na ruletce, ćwiczyć umiejętność dodawania i poznać walutę jaką jest euro. Zestaw składa się z ruletki o wymiarach około 20 x 20cm., 2 karty do ruletki o różnych kombinacjach produktów., 4 karty do gry, około 36 obrazków i instrukcję.

1

141

Gra edukacyjna

Powinna to być gra edukacyjna, w której uczeń poznaje sposoby określania czasu. W pierwszej wersji dzieci będą poznawały sposoby określania czasu w trzech formach zapisu: 1. np.w postaci zapisu cyframi, 2. np. w postaci zapisu słownego, 3. np. w postaci określenia czasu za pomocą wskazówek zegara. Drugi wariant gry zostanie przeznaczony dla uczniów, którzy już znają określanie godzin i tę umiejętność będą doskonalić. Zestaw powinien zawierać 1 planszę o wymiarach około 33 x26 cm., 4 pionki, 1 kostka do gry, żetony 4 x 7 sztuk ( + 2 zapasowe) – 30 sztuk, „karta czasu”, 2 zegary o średnicy nie mniejszej niż 11 cm. oraz instrukcję.

1

142

Gra edukacyjna-miesiące i pory roku

Powinna to być gra planszowa, która umożliwi szybkie i łatwe zapamiętanie nazw i kolejności miesięcy oraz związku z następującymi po sobie porami roku, a także dni tygodnia. Zestaw składać się powinien z 1 planszy o wymiarach około 33 x26 cm., 4 pionków, 1 kostki do gry, 4 puzzli po 6 elementów, 4 tabliczek z nazwami miesięcy (nie mniej niż 12 sztuk), tabliczki z nazwami dni (nie mniej niż 7 sztuk), nie mniej niż 8 żetonów oraz instrukcji.

1

143

Klocki

Zestaw klocków powinien zawierać nie mniej niż 81 drewnianych tafelków z działaniami matematycznymi - w dwóch rodzajach : działania i wyniki tych działań. Zestaw umożliwi doskonalenie pojęcia liczby, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, logiczne, matematyczne myślenie i odpowiednie dopasowanie wyników do działań matematycznych.

6

144

Gra dydaktyczna

Powinna to być gra dydaktyczna, która umożliwi wykształcenie u dzieci wykonywania złożonych operacji liczbowych w zakresie od 1 do 5. Rzucając dwiema kostkami dziecko będzie dobierało paski z kropkami. Każdy ułożony pasek 5-kropkowy można zamienić na promień słońca. Wygra ten, kto zbierze najwięcej kropek, co wymaga strategicznego dopełniania do 5. Zestaw powinien zawierać 1 planszę „słońce”, nie mniej niż 16 promieni słońca, około 24 pasków o różnej liczbie kropek (od 1 do 5) , 2 kostki liczbowe 1-3. Wszystkie elementy powinny być wykonane z tworzywa i umieszczone w drewnianym pudełku wraz z instrukcją.

1

145

Książka z ćwiczeniami

Kolorowa książeczka, która powinna zawierać zróżnicowane ćwiczenia dla dzieci z wykorzystaniem Abaco 10. Na lewej stronie powinny znajdować się obrazki z sytuacją, którą dziecko powinno odwzorować na liczydle. Na prawej stronie powinny znaleźć się zrozumiałe przykładowe ćwiczenia w przeliczaniu dla omawianej liczby. Książka powinna doskonalić logiczne, matematyczne myślenie, spostrzeganie oraz doskonalić analizę i syntezę wzrokową wzoru. Książeczka powinna zawierać około 20 stron.

1

146

Klocki

Powinny to być klocki typu liczydło, o wymiarach około 11 x6 cm. Dziecko za pomocą małego ruchu palcem będzie miało możliwość wyczuć kliknięcie kuleczki z przełączeniem koloru. Liczydło pozwoli dziecku modelować wiele ćwiczeń w liczeniu, rozkładzie liczb, dopełnianiu liczb, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10.

5

147

Klocki

Zestaw zawierać powinien 1 kostkę dziesięciokątną z nadrukiem cyfr 0-9 o boku nie mniejszym niż 1 cm w losowym kolorze. Zestaw umożliwi uczniom przybliżyć cyfry. Poprzez wykorzystanie kostki będą porównywały liczby, dodawały i odejmowały, tworzyły liczby dwucyfrowe.

5

148

Gra dydaktyczna na (np. Ślimak)

Gra powinna być wykonana z drewna. Zestaw składać się powinien z okrągłego klocka- planszy gry, o średnicy około 14 cm. Powinien posiadać przynajmniej 70 sztuk drewnianych, brązowych kołeczków. Wypustka na spodzie umożliwia okręcanie planszy. Na wierzchu klocka powinno znajdować się około 47 otworów ułożonych spiralnie, do których w czasie gry wkłada się drewniane brązowe kołeczki. Zadaniem gracza jest jak najszybsze pozbycie się kołeczków ( każdy ma po  6 albo 8 szt.), które trzeba włożyć do dziurki w " ślimaku".

1

149

Gra edukacyjna

Zestaw powinien zawierać 1 podwójną tablicę z drewna z obramowaniem, 2 laminowane tablice do wkładania, obustronnie nadrukowane. W zestawie powinno być też 100 drewnianych kostek czerwonych i niebieskich i 2 woreczki na kostki. Po jednej stronie powinna być ramka z nadrukowanymi mnożnikami i mnożnymi. Na powierzchni powinny znajdować się kratki o wymiarach około 2 x 2 cm. Na tablicy można umieścić zalaminowany wkład tabliczki mnożenia lub przeprowadzać różnego rodzaju ćwiczenia bez wkładki.

1

150

Mata dydaktyczna

Zestaw powinien zawierać 1 tablicę do 100 z winylu, o wymiarach około 120 x 120 cm, 2 dmuchane kostki o wymiarach około 12 x 12 cm, 54 ramki do zaznaczania z twardego kartonu. Pomoc ta umożliwia naukę przez ruch w przestrzeni liczbowej do 100- zadania na dodawanie, odejmowanie, rzędy liczbowe lub tabliczkę mnożenia.

1

151

Gra dydaktyczna - liczbowe typu Sudoku

Gra powinna zawierać około 8 lakierowanych plansz o wym. około 19 x 19 cm), 96 kart z liczbami wykonanych z grubego, lakierowanego kartonu o wym. około 3 x 3 cm. Zadaniem dzieci jest dobranie właściwych kartoników z liczbami. Sudoku rozwija umiejętności wykonywania działań i logicznego myślenia. Gra powinna mieć 4 poziomy trudności i przeznaczona być dla 1-8 graczy

1

152

Pomoc dydaktyczna – typu kasa sklepowa

Pomoc typu kasa sklepowa o wysokości około 22 cm. powinna być wykonana z drewna, zawierać w pełni funkcjonujący kalkulator, drewniany skaner wydającego po naciśnięciu guzika piszczący dźwięk, wysuwaną szufladę, papier fiskalny.   Dodatkowo w zestawie powinny znajdować się drewniana karta płatnicza oraz 5 drewnianych monet. 

1

153

Gra

Gra dydaktyczna (np. Felix) powinna zawierać dużą drewnianą planszę  o średnicy około średnica 40 cm podzieloną  na 4 kolorowe strefy, trzy kostki wyznaczające zadania i zwiększają stopień trudności i duże, kolorowe kołeczki . Zadaniem graczy jest dopasowanie kolorowych kołeczków do swojego pola. 

1

154

Pomoc dydaktyczna

Drewniana plansza zadaniowa powinna być nie krótsza niż 120 cm z pofalowaną wewnątrz powierzchnią, z sześcioma dołkami, wykonaną ze śliskiego tworzywa sztucznego. Na bokach planszy naniesiona musi być numeracja dołków od 1 do 6: z jednej strony cyfry arabskie, z drugiej strony planszy ich odpowiedniki w postaci graficznej - kolorowe wartości oczek. 1 drewniana, lakierowana kula o średnicy nie mniejszej niż 5 cm, 1 kula z tworzywa sztucznego o średnicy nie mniejszej niż 6 cm. Ponadto2 drewniane, specjalnie frezowane, lakierowane kule o średnicy nie mniejszej niż 5 cm, 2 kolorowe kule z tworzywa sztucznego o średnicy nie mniejszej niż 6 cm. Gra umożliwia wykonywanie zadań matematycznych w ruchu, działań w pamięci, ćwiczenie szacowania sił oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej, wyzwala w dzieciach chęć pokonywania trudności, inspiruje do działania i osiągnięcia celu.

1

155

Kalkulator

Elektroniczny mistrz działań umożliwia wykonywanie obliczeń: dodawania, odejmowania, dzielenia, mnożenia. 3 poziomy trudności pozwalają dostosować zadania do umiejętności dziecka. Na górnym wyświetlaczu pojawia się wynik danego działania arytmetycznego, na jednym z dolnych - liczba, trzeci wyświetlacz pozostaje pusty. Za pomocą przycisków należy wpisać prawidłowo brakującą liczbę, aby wynik był zgodny. Kalkulator powinien wyświetlać ćwiczenia. Dodatkowo można określić limit czasowy wykonania zadania, uzależniając go od poziomu umiejętności dziecka.

4

156

Gra dydaktyczna – mnożenie do 100

Zestaw powinien zawierać 1 planszę o wym. około 54 x 37 cm, 4 pionki, 1 kostkę z kolorami, kontrolną tabliczkę działań na mnożenie do 100, instrukcję Gra umożliwia utrwalanie tabliczki mnożenia. Plansza skonstruowana w kształcie wodnego wiru. Rzut kostką wyznacza kolor i kolejny skok gracza. Jednak wcześniej trzeba dobrze wykonać obliczenie: przemnożyć liczbę obecnego pola przez liczbę pola następnego. Współgrający sprawdzają poprawność podpowiedzi na załączonej tabliczce kontrolnej.

1

157

Liczmany

Zestaw powinien zawierać nie mniej niż 18 szt. dwustronnych lizaków o długości ok. 14 cm. Na każdym lizaku powinny być umieszczone liczby.

16

158

Zestaw konstrukcyjny

Zestaw manipulacyjny do zabaw konstrukcyjnych i do nauki geometrii powinien zawierać około 80 kolorowych kulek o średnicy ok. 16 mm - każda kulka powinna posiadać 26 otworów - nie mniej niż 250 słomek o długości 16-75 mm. Duża liczba otworów w kulkach pozwala dziecku trwale łączyć je z sobą za pomocą patyczków pod różnymi kątami, dzięki czemu może tworzyć m.in. graniastosłupy i ostrosłupy. Gotowe modele są doskonałą pomocą na zajęciach dotyczących pojęć geometrycznych, tj. krawędź, przekątna, powierzchnia, objętość itp.

1

159

Bryły geometryczne pełne.

Zestaw powinien zawierać nie mniej niż 17 szt. brył w 4 kolorach. Wielkość brył powinna być nie mniejsza niż: 5 cm bok najmniejszego sześcianu; 10 cm bok największego sześcianu. Bryły powinny być wykonane z estetycznego i trwałego tworzywa.

2

160

Waga wielofunkcyjna

Waga o wymiarach zbliżonych do 13 x 37 x 14 cm powinna być wykonana z wysokiej jakości tworzywa, wyposażona w plastikowe pojemniki o pojemności nie mniejszej niż 0.5 l (z podziałem od 100 do 500 ml), z uchwytami i wygodnym odpływem na wodę. Służy dziecku do pomiaru stałych, sypkich i płynnych produktów. Odmierzać powinna z dokładnością, co do jednego grama.

4

161

Szkielety brył

Zestaw manipulacyjny powinien zawierać około 180 kolorowych kulek o średnicy nie mniejszej niż 1,6 (każda kulka posiada 26 otworów) , około 180 patyczków o długości od 1 do 7 cm. Wielość otworów w kulkach pozwala łączyć je ze sobą za pomocą patyczków pod różnymi katami. Dzięki temu dziecko może tworzyć nie tylko graniastosłupy i ostrosłupy, lecz także bryły ścięte. Utworzone modele mogą służyć do omawiania pojęć geometrycznych, tj. krawędź, bok, powierzchnia, objętość itp.

1

162

Waga ze zbiornikami 1,0 l. I 25 odważnikami

Waga wyposażona powinna być w dwa przezroczyste zbiorniczki, o pojemności nie mniejszej niż 1 l z podziałką i komplet około 25 odważników: 11 odważników metalowych oraz 14 odważników z tworzywa. Zestaw umożliwia dziecku ważenie materiałów sypkich, płynnych lub stałych do 1 litra.

3

163

Domino -mnożenie

Domino powinno zawierać około 36 szt. kart. Gra oparta na zasadach klasycznego domino. Zadaniem dziecka jest odszukać prawidłowy wynik mnożenia i ułożyć przy zapisie działania. Trzy stopnie trudności oznaczone powinny być różnymi kolorami.

2

164

Mozaika na magnesie

Mozaika powinna składać się z podstawy o metalowej płaszczyźnie i wymiarach około 37 x 28 x 2cm oraz ok. 250 szt. kolorowych, elementów podklejonych magnesem. Dziecko może tworzyć trwałe kombinacje kształtów i wzorów.

6

165

Matematyczna przewlekanka

Zestaw powinien zawierać około 72 szt., kolorowych dłoni wskazujących na palcach liczby od 1 do 5. Każda plastikowa dłoń powinna posiadać tyle dziurek, ile wskazują palce. Pomoc służy do sortowania, nauki dodawania i odejmowania. Rozwija zdolności manipulacyjne.

6

166

Waga małpka

Waga powinna być w kształcie małpki, o wysokości około 18 cm. W łapkach powinna mieć zaczepy do zawieszania bananów. Kiedy ciężar w obu łapkach nie jest równy małpka ma rozgniewane oczy, a ramiona przechylają się w jedna stronę. Pomoc dydaktyczna służy do nauki dodawania oraz porównywania ilości.

3

167

Zestaw preparatów do mikroskopu

Zestaw ok. 50 szt. preparatów biologicznych zapakowanych w pudełko. Zestaw powinien zawierać zarówno tkanki roślinne jak i zwierzęce m.in. tylne odnóże pszczoły miodnej, korzeń młodej wyki, Pędzlak (rodzaj grzybów), Sklereidy, Liść bobu.

1

168

Zewnętrzna stacja pogody

Zewnętrzna stacja pogody umożliwiająca prowadzenie obserwacji najważniejszych czynników meteorologicznych: temperatury, kierunku i siły wiatru, wielkości opadów deszczu.

3

169

Globus fizyczny

Globus fizyczny o średnicy około 22 cm w polskiej wersji językowej.

10

170

Maszyny proste z silnikiem – zestaw klocków

Edukacyjny zestaw klocków (np. Lego): maszyny proste, napędzane silnikami,  400 klocków, w tym silnik oraz instrukcje pozwalające zbudować 10 modeli obrazujących podstawowe prawa przyrody oraz minimum 15 głównych konstrukcji, na których przeprowadzane są eksperymenty.

6

171

Zestaw klocków z postaciami i pojazdami

Edukacyjny zestaw klocków (np. Lego) z możliwością zbudowania około 30 ludzików, kilka motorów, rowerów i zwierzat.

2

172

Zestaw klocków konstrukcyjny

Zestaw klocków konstrukcyjny (np. Lego) pozwalający uczniom na budowę i programowanie prostych modeli, które są podłączone do komputera.

Podstawowym elementem zestawu jest Hub USB. Umożliwiający podłączenie interaktywnych elementów z komputerem. Zestaw powinien zawierać około 150 elementów, w tym silniczek, czujniki ruchu i przechyłu.



6

173

Maszyny proste – zestaw klocków

Zestaw klocków konstrukcyjny (np. Lego) pozwalający uczniom badać i zrozumieć działanie prostych i złożonych maszyn znajdujących się w życiu codziennym: koła zębate, koła i osie, dźwignie oraz koła pasowe. Zestaw powinien zawierać około 200 elementów.

10

174

Tarcza zegarowa z systemem kół zębatych

Praktyczny zestaw umożliwia atrakcyjne ćwiczenia w odczycie i mierzeniu czasu z całą klasą. Wszystkie tarcze mają wbudowany system kół zębatych, dzięki czemu automatycznie zachowane są relację minut i godzin w trakcie ćwiczeń. Dwa kolory wskazówek zgodne są z podziałką tarczy na godziny (kolor czerwony) i minuty (kolor granatowy), co znacznie ułatwia naukę odczytu czasu.

W zestawie powinna być jedna tarcza demonstracyjna o śr. około 30 cm oraz 24 tarcze uczniowskie o średnicy około 10 cm wykonane z estetycznego i trwałego tworzywa.



1

175

Liczydło

Liczydło składać się powinno z

-kolorowych liczb, które tworzy zestaw min. 44 drewnianych klocków umieszczonych w drewnianym pudełku. Każdy klocek posiada podziałkę na jednostki i oznaczenie liczbowe. Jednostkę stanowi klocek o wymiarze około 4cm wysokość i 2 cm szerokość. Klocki o różnej długości.



-podziałki , którą tworzy drewniana plansza z podziałką, o długości około 48 cm oparta na dwóch ruchomych wspornikach. W środku planszy znajduje się wnęką pozwalająca ułożyć klocek z podziałką. Plansza zawierać powinna oś liczbową z oznaczeniem od 1 do 20. Pozwala na wprowadzenie pojęcia osi. 12 drewnianych, różnokolorowych klocków o różnej długości, z oznaczeniem liczbowym i podziałem na jednostki. Jednostkę stanowi klocek o wymiarze około 4 cm wysokości i 2 cm szerokości.

2



  1   2


©operacji.org 2017
wyślij wiadomość

    Strona główna