Spis treści wersja beta



Pobieranie 3,84 Mb.
Strona1/33
Data01.11.2017
Rozmiar3,84 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   33



I Wstęp 5

II Modelowanie i animacja 9

1. Modelowanie i animacja w filmach rysunkowych z elementami 3D 9

2. Kinematyka w animacji 18

3. Animacja komputerowa na przykładzie programu 3D Studio Max z uwzględnieniem animacji poklatkowej 21

a.Modelowanie obiektów 21

b.Używanie kości 21

c.Używanie materiałów 22

d.Umiejscawianie świateł i kamer. 22

e. Kluczowanie 23

f. Kanał alfa 25

g. Łączenie technik animacyjnych 25



4. Opis filmu o Alicji, opis zastosowanych technik i narzędzi 28

a. Adobe Premiere w naszym projekcie 33

b. Adobe After Effects w naszym projekcie 40

III Synchronizacja 48

1. Krótki opis anatomii głowy 48

2. Przygotowanie modelu głowy do animacji 54

a. Metody modelowania głowy 55



3. Fonemy polskie i podstawowe pojęcia z dziedziny fonetyki 65

4. Synteza mowy – podstawowe pojęcia i historia 73

5. Synchronizacja mowy 77

6. Visemy 82

a. Spis 83

b. Metody przejść animacyjnych 91

7. Możliwe przyszłe zastosowania 98

a. Możliwości użycia formatu MPEG-4 dla postaci virtualnych 102



8. Spis programów do synchronizacji dostępnych na rynku 106

9. Opis przykładów 110

a. Przygotowanie postaci 110

b. Opis bazy visemów 117

c. Opis programu 119



IV Zakończenie 130

DODATKI 132

A. Historia animacji w filmie. 132

B. Historia Alicji 136



C. Słownik podstawowych pojęć z dziedziny syntezy mowy języka polskiego 137

D. Grupy visemów 150

E. Przykłady skryptów do AviSynth 150

F. Kod źródłowy programu 151

BIBLIOGRAFIA 167

Ilustracje –żródła 172

Spis Ilustracji 172

Spis tabel 174

175


Teza: synchronizacja mowy z ruchem warg w różnych językach. Podstawowym celem pracy jest pokazanie możliwości synchronizacji mowy z ruchem warg, ze szczególnym uwzględnieniem języka polskiego. Poza tym stworzona zostanie przykładowa baza visemów* (wyjaśnienie słów oznaczonych gwiazdką znajduje się w słowniku na końcu pracy) w celu udowodnienia, że można je traktować tak samo jak fonemy*, łączyć w divisemy1 czy słowa oraz tworzyć bazę kontekstową i z niej syntezować teksty. Taka baza przydatna mogłaby być do dużych systemów, np. wspomagania niedosłyszących, nauki języków czy w tworzeniu seriali animowanych.



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   33


©operacji.org 2017
wyślij wiadomość

    Strona główna