Naga nagi są to byłe Elfy Wysokiego Rodu, które w wyniku mutacji stały się żadnymi zemsty człekokształtnymi wężami morskimi. Podczas gdy liczne pozostałości Azerothu starają się przywrócić świat do normalności, duża grupa podążyła za oszalałym od mocy



Pobieranie 43,77 Kb.
Data07.02.2018
Rozmiar43,77 Kb.

NAGA

Nagi są to byłe Elfy Wysokiego Rodu, które w wyniku mutacji stały się żadnymi zemsty człekokształtnymi wężami morskimi. Podczas gdy liczne pozostałości Azerothu starają się przywrócić świat do normalności, duża grupa podążyła za oszalałym od mocy zdrajcą, Illidanem Stormrageiem, do Pustkowi (Outlandu) zaczynając rościć sobie prawa do zasobów wód na tej rozbitej ziemi.



HISTORIA:

Wojna starożytnych:

Nagi to złowieszcze, przerażające kreatury, które zamieszkują dna oceanów. Ich starożytna i mistyczna kultura, 10 tyś. Lat temu była zwana Kaldorei


10 tyś. Lat temu, gdy panowała Królowa Azshara, była elitarna grupa używająca magicznych mocy znana jako Wysocy Elfowie, która angażowała się w magiczne sprawy tak samo jak inne elfy kreślone przez moc Studni wieczności. Wysokie Elfy czuły się komfortowo posiadając taka moc dopóki nie nadciągnęła Wojna starożytnych. Podczas konfliktu Wysokie Elfy wykorzystały tajemniczą magię do sprowadzenia demonów do tego świata. To działanie pokierowało samo wojną, w której Nocne Elfy, ogromnym kosztem zwyciężyły Płonący Legion. Magiczna reakcja, strzaskała świat, Studnia wieczności implodowała posyłając tym samym stolicę Wysokich Elfów na dno oceanu. Wielu zostało pochłoniętych przez powódź kataklizmów, która rozdarła ziemię i zniszczyła Studnię Wieczności. Wiele Wysokich Elfów dołączyło do swej stolicy na dnie oceanu i powinno utonąć, gdyby nie to klątwa, która zmieniła ich w oddychające pod woda Nagi. Podczas gdy wielu zmarło, resztę uratowało szybkie myślenie Królowej Azshary. Stworzyła pakt z Starymi Bogami w imieniu jej ludzi. Z pomocą klątwy Starych Bogów zaczęli się zmieniać. Od tamtego momentu nadal byli paczeni przez pozostałości po energiach Studni Wieczności. Przybrały nowy kształt, nowe moce i stały się nienawidzącymi wężowatymi Nagami.
Gdy Nagi się zbudziły postanowiły zacząć swoje życie od nowa na dnie oceanu, zaczęły tworzyć miasto pod ochronnym płaszczem głębin i wirujących wód gigantycznej szczeliny zwanej Malestorm, swe miasto nazwali Nazjatar. Azshara toczona przez nienawiść i wściekłość, stała się potwornością, na której twarzy odbijały się jedynie niegodziwość i złe zamiary. Przez 10 tyś. Lat ich imperium stało się mroczne i potężne. Podwodne bunkry, gdzie przebłyski światła znikały w zimnej ciemności. Kręte korytarze i wiele zakrętów w przejściach, ich delfickość stawała się coraz trudniejsza do zauważenia.
Tron Mrozu:

W głębiach oceanu nagi planowały swoją zemstę na Nocnych Elfach. Większość Nag jeszcze czeka, lecz mała grupa podążająca za Morską wiedźmą, Lady Vashij odpowiedziała na wezwanie Illidana by wspomóc go w jego zadaniu zniszczenia Tronu Mrozu.


Lady Vashij dołączyła do Illidana i poprzysięgła mu służyć do samego końca.
Stworzyli nowy pakt z były Wysokimi Elfami, czyli Krwawymi Elfami, jako że oni także są przeciwnikami nocnych elfów i Przymierza. Pomogły Illidanaowi w zdobyciu Oka Sargerasa, przejęcia, Pustkowi (Outlandu) jak i walki przy Koronie Mrozu z Plagą. Po druzgoczącej przegranej z Arthasem powrócili, do Pustkowia (Outlandu) wraz z Illidanem.
Word of Warcraft:

Nagi zaczęły się pojawiać na wybrzeżach świata, budując swe osady, najczęściej w ruinach ich byłych miast w Azsharze. Wygląda na to, że podążają za Starymi Bogami, stworzyły sojusze z kultem Twilight’s Hammer i spaczonymi satyrami. Nagi zaczęły panoszyć się na rozciągających się wybrzeżach obu kontynentów, włączając te w Darkshore, Ashenvale, Desolace, Feralas, Dustwallow Marsh, Azshara, Hillsbrad Foothills, Arathi Hightlands i Strangethorn Vale. Ich liczba może stać się realnym zagrożeniem dla każdego, kto wejdzie m w drogę.


Płonąca Krucjata (Burning Crusade):

Outlandowe plemiona Nag zaczęły wypompowywać wodę z Zangarmashowskich jezior i rzek przy użyciu mechanicznych pomp. Wszystkie pompy są połączone podziemnym systemem z Colfiang Resarvior, gdzie Vashij i jej pobratymcy chcą zmienić Zangarmash w jedno wielkie jezioro. Poprzez wtrącanie się Cenarion Expedition, operacja wypompowywania zakończyła się wojna z Druidami, na rozkaz Lady Vashij. Możliwe jest, że Nagi usiłują zyskać dostęp do reszty wodnych zasobów w, Outlandzie, co jest bardzo szczególne, prawdopodobnie szykują miejsce dla drugiej Studni Wieczności dla Illidana.


Gniew Króla Lisza (Wrath of the Lich King):

W Boran Tundra, plemiona Nag stworzyły fort w Northrend, w Riplash Ruins. Nagi tworzą złowrogie plany stopienia lodowców i zalania świata po to, aby stworzyć wieczne podwodne królestwo dla swojej królowej Azshary


Ciekawostka:

Miasto Nazjatar zostało umieszczone w grach, lecz są nieoficjalne plany stworzenia Mini kampanii Durotaru. Wiarygodność tej informacji jest nadal pod znakiem zapytania.



Co nieco o nich:

Nagi w niewielkim stopniu przypominają szlachetną rasę, którą niegdyś były. Dumne oblicza Kaldorei zostały spaczone i skrzywione. Nagi są po części Nocnymi elfami, Żmijami, i dziwacznymi morskimi mutantami. Pozostałości energii Studni Przeznaczenia są nieprzewidywalne, i jej mutująca moc skręca w różne strony. U większości Nag te zmiany są raczej kosmetyczne – dla przykładu delikatny kręgosłup widoczny na ich plecach, lub dodatkowe łuski na ich ramionach. Niektóre Nagi posiadają jednak bardziej poważne zmiany mutageniczne niż inne. Grupa ta doświadczyła różnych wariacji mutagenicznych takich jak możliwość wypuszczenia strugi ropy, utwardzone szczypce i pancerze a także kolce na ich pięściach. Mężczyźni Nag są mniej rozważni i inteligentni niż Kobiety, ale za to wytrzymalsi i silniejsi, potrafią walczyć nawet z poważnymi ranami. Kobiety Nagi bardziej przypominają Kaldorei, którymi kiedyś były z urody i twarzy. Ten przepych jest jednak niedostrzegany poprzez ich potworne deformacje jak 4 czy 6 rąk. Średni wzrost Nagi to 6,5 stopy, mężczyźni są lepiej zbudowani niż kobiety.


Nagi są teraz weżopodbnymi ludźmi. Po ludzkich kształtach mężczyznom Nag została ludzkie torso wtopione w wężowaty kształt ciała. Ich łuski są duże i twarde, a głowy przypominają smocze głowy z lekkim śladem elfów, którymi niegdyś były. Kobiety są szczupłe i smukłe, z łuskami otaczającymi ich nieregularne rysy.

Seksualny dyformizm:

Samce i samice Nag posiadają różne rysy ciała, samce podczas mutacji straciły trochę na inteligencji kosztem wielkości i siły. Twarze przypominają smocze łby z mała domieszką elfickości. Samicom nie ubyło pięknej budowy ciała i inteligencji. Twarze Kobiet są ładne, a nawet piękne, większość z nich posiada 4 ręce.


Kultura Nag jest skomplikowana. Jest wyraźna różnica istniejąca pomiędzy płciami. Samce są wielkie i muskularne, przypominające smoki, służą jako strażnicy i żołnierze. Samice są bardziej delikatne, z mały wyrafinowanymi łuskami, ich twarze przypominają ludzkie. Kobiety Nagi bazują na rzucani czarów i używaniu trucizn do pokonywania przeciwników. Samce są liczniejsze, lecz samice znajdują się wyżej w hierarchii ich społeczności. Pozycja Kobiet to przewodnictwo, dlatego wszystkie Nagi płacą hołd swojej Królowej, Azsharze. Ich stolica to Nazjatar niedaleko Malestorm i Oko (the Eye), lecz można je znaleźć praktycznie wszędzie. Istnieją różne typy i rangi Nag. Strażnicy Królewscy i Mymidoriony są bardzo potężni i doskonale walczą wręcz, za to Syreny są to magowie.
Nagi służą bez żadnych zastrzeżeń mrocznemu królestwu Azshary. Społeczność Nag jest podzielona hierarchicznie, ich płci zyskały na znaczeniu mentalny jak i fizycznym gwałtownie podczas mileniów separacji od świata. Kobiety dominują i trenują jako magowie natomiast mężczyźni służą im jako fizyczni obrońcy.
Nagi są podstępne i złowrogie, a milenia spędzone pod woda i zdala od świata zewnętrznego tylko potęgują to.
Ciekawostka:

Niektóre Nagi posiadają specyficzną budowę. Morskie wiedźmy takie jak Lady Vashij mają zamiast włosów węże a Szlachcice Nag jak High Warlord Naj’entus posiadają kamienne ramiona i łuski wtopione w skórę. Może to być spowodowane przez mutację lub odmianę gatunkową.


Kultura:

Społeczność:

Podczas gdy samce przewyższają samice liczebnością, samice posiadają rozwagę i wielką inteligencję, która pozwala im na korzystanie z magicznych zdolności. Mężczyźni mogą zdobywać nowe stanowiska a nawet przewodzić zgromadzeniom, lecz jest limit ich awansowania w społeczeństwie. Cywilizacja Nag posiada własne prawa i ceremonie. Przez milenia pracują by zyskać jeszcze więcej siły. Poszukują błogosławieństwa dla swojej królowej. Jedna z historii mówi: Królowa Azshara żyje nadal w odmętach oceanu, na dnie swego imperium. Ona powiększyła siłę Nag, ozdobiona jest w wiele klejnotów i potężnych artefaktów. Planuje swój odwet na nocnych elfach, podczas gdy jej siły cały czas rosną.


Opracowały one wkońcu szaty, które stworzone są ze skór. Polują na wielkie potwory za pomocą trójzębów i szabl. Są doświadczonymi wojownikami, szczególnie w starciach z Murolkami i Mur’ghulami. Samce nie dopuszczają do siebie wrogów za pomocą długich trójzębów, podczas gdy samice rzucają czary. Samce są gotowe do poświęcenia siebie, jeśli zostanie wydany taki rozkaz. Liderzy grup unikają dużych strat, co za tym idzie mało ryzykują.
Języki:

Nagi głównie rozmawiają w swoim własnym języku. Nazja, i większość zna ogólno przyjęty język na świecie. Z nieznanych przyczyn każda Naga uczy się języka, którym się posługuje jej wróg, niektóre uczą się Darnassianskiego lub po prostu go jeszcze pamiętają.


Społeczność Nag jest zdominowana przez kobiety; Kobiety posiadają rozwagę i duża inteligencję, co pozwala im korzystać z magii natomiast mężczyźni posiadają brutalną silę się, co jest przeciwieństwem nocnych elfów gdzie mężczyźni zajmują się magią a kobiety walką.
Relacje Nag:

Nagi są niebezpieczne i podstępne, a mimo to większość ras nie ma zielonego pojęcia o ich istnieniu. Dobrze dogadują się z Krwawymi Elfami, Trollami i innymi mrocznymi plemionami, ale tylko wyjątkowe i nieliczne Nagi dołączyły do Hordy lub Przymierza.


Nagi towarzyszące Illidanaowi podczas podróży przez Kalimdor mają większe pojęcie niż te, które znajdują się na dnie oceanu lub znajdują się zachodnich obozach. Ci, którzy podróżowali pałają szacunkiem do Krwawych Elfów, jako że są to także potomkowie Elfów Wysokiego Rodu, a także, że walczyli u boku Illidana. Czas spędzony razem stworzył szacunek dla ich umiejętności i uszanowanie siebie nawzajem. Są zjednoczeni przeciwko wszystkim innym, są także 2-ma najmniej popularnymi rasami na kontynentach.
Nagi mogą także zbratać się lub porzucić Gobliny i Trolle, stworzenia, które nie przejmują się swoją własną przeszłością. Orkowie, Furbolgowie i Pandaranie nie ufają Nagom, tak samo jak Nagi im. Czują, że praktykowanie boskiej magii jest zupełnie niepotrzebne. Są neutralni dla wszystkich innych ras, nie mogą oczekiwać od Przymierza i Hordy ciepłego powitania. Przymierze nie widzi nic wartościowego w Nagach, jedynie wściekłość w ich myślach. Są to byli bracia Nocnych Elfów, znajdujących się nadal na kontynencie, którzy nie zapomnieli swego urazu do Nag. Ich nienawiść do Nocnych Elfów może rywalizować jedynie z nienawiścią Nocnych elfów do nich. Przywódcy Nocnych Elfów Tyrande Whisperwind i Malfurion Stromrage są bardzo poważani w Przymierzu, ich nienawiść i nieufność do Nag udziela się innym rasom.
Horda także nie patrzy dobrze na Nagi. Nawet gdyby zostały one zaproszone do bycia w Hordzie to nie miałoby dla nich sensu, ponieważ ich naturalne powiązania są zbliżone do Pandaran i Furbolgów. Nagi są uważane przez Hordę za pół-mózgich barbarzyńców. Nagi prędzej by uznały Nocne elfy za swoich panów niż dołączyłyby do Hordy.
Nagi to mroczne, złe, i podejrzane kreatury. Gdyby dołączyły do jakichś sił to walczyłyby do samego końca, tak jak to przysięgła Lady Vashij Illidanaowi. Nagi to egoistyczne stworzenia, myślące tylko o dominacji ich rasy nad innymi. Ich umysły nie znają takich pojęć jak litość czy miłosierdzie.
Niektóre z Nag mogły zostać wysłane na ląd z misją, lub zostały wygnane z ich królestwa. Kilkanaście ras może być świadomych historii Nagi i ich dawnej kultury. Nagi potrafią używając sztuczek lub magicznych zdolności przemknąć niezauważalnie przed innymi. Bohaterowie Nag są „wyposażeni” w parę różnych mutacji.
Nawet, jeśli Krwawi Elfowie są członkami Hordy, to nie ma żadnych śladów dyplomacji pomiędzy tymi dwoma nacjami. Według Nag Azerothańskie Krwawe Elfy nie wyznają idei Keal’thasa, dlatego też Nagi starają się unikać z nimi kontaktu. Wydaje się, że Nagi są znienawidzone przez Hordę, być może, dlatego że zaatakowali ich nowych sprzymierzeńców Tuskarrów.
Nagi zniewoliły wiele Mur,guli, którzy są zmutowaną wersją Murloków. Ta wodna rasa obawia się magicznych zdolności Nag. Głównym wrogiem w walce o dominację oceanów są Morskie Giganty, które zabijają Nagi, jeśli je tylko zobaczą.
Walka:

Zbrojownia Nag składa się z broni wielu ras. Wykorzystują Mur’guli jako mięso armatnie i operatorów ich broni oblężniczej, potężnych żółwi morskich.


Samce Nag walczą w zwarciu używając do tego mieczy, trójzębów i sieci, podczas gdy samice ranią wrogów zaklęciami. Samce mogą nawet dowodzić małym oddziałem, ale to kobiety będą dowodzić każda armia.
Jednostki z Warcrafta III: Tron Mrozu:

Bohaterowie:

- Naga wodna wiedźma



Budynki:

- Świątynia Przypływów (Temple of Tides) miejsce zwrotu surowców, trenuje Mur’guli i Mur’gul Reaver

- Kaplica Azshary (Sine of Azshara) trenuje Naga Siren i Couatl

- Ołtarz Głębin (Altar of the Depths) przywraca do życia Bohatera

- Płodne Ziemie (Spawning Grounds) trenuje Naga Myrmidon, Turtles i Snap Dragons

- Koralowe Dno (Coral bed) zapewnia wyżywienie

- Strażnik Przypływów (Tidal Guardian) wieża strażnicza, atakuje latające jak i naziemne jednostki

Jednostki:

- Mur’gul Slave (Budowniczy)

- Mur’gul Reaver (lekka jednosta do walki w zwarciu)

- Water Minion (przywołana jednostka)

- Sea Elemental (przywołana jednostka)

- Naga Myrmidon (ciężka jednostka do walki w zwarciu)

- Naga Rogal Guard (czaruje, także ciężka jednostka do walki w zwarciu)

- Naga Siren (mag)

- Snap Dragon (jednostka dystansowa)

- Dragon Turyle (jednostka oblężnicza)

- Couatl (latająca jednostka)

- Naga Summoner (jednostka specjalna)


Znane Nagi:

- Empress Azshara

- Lady Vashij

- Fathom-Lord Karathress

- Lady Serpenta

- Serena Scanscale

- Lady Darkscale

- Scilla Murkshadow

- Prince Nazja

- Lady Sarevess

- Lady Vespia

- Lady Vespira

- Warlord Kalithresh (dobry przykład poważanych samców Nag w ich cywilizacji)

- Lord Shalzanu

- Warlord Krellian

- Overseer Tidewrath

- High Warlord Naj'entus

- Skar'this the Heretic (przyjazna Naga, która służy Neptulonowi)

- Meridith the Mermaiden (przyjazna Naga spotykana podczas linii zadań Scepter of the Shifting Sands)

- Hydromancer Thespia


Nazwy plemion:

Nie ma informacji o tym jak się nazywają, ale w grze występują one przy nazwie potwora:


Azeroth

- Wrathscale (Azuremyst Isle i Bloodmyst Isle)

- Bloodcursed (Bloodmyst Isle)

- Stormscale (Darkshore)

- Wrathtail (Ashenvale)

- Blackfathom (Blackfathom Deeps i Ashenvale)

- Daggerspine (Hillsbrad Foothills i Arathi Highlands)

- Slitherblade (Desolace)

- Hatecrest (Feralas)

- Spitelash (Azshara)

- Strashaz (Dustwallow Marsh)

- Darkspine (Greengill Coast)


Nagi Illidana, Pustkowia:

- Bloodscale (Zangarmarsh)

- Darkcrest (Zangarmarsh)

- Wrathfin (The Underbog)

- Coilfang (Coilfang Reservoir)

- Coilskar (Shadowmoon Valley i The Black Temple)


Szkielety w Desolace:

Wielka ilość starożytnych kombatantów a raczej ich pozostałości w Dolinie Kości (Valley of Bones) w Desolace atakuje tamtejsze Nagi. Ktoś stwierdził, że te szkielety mogą być kośćmi Starych Bogów.


Sprawy mniej ważne:

- Nagi zostały pierwszy raz wymienione w książce Dzień Smoka (Day of the Dragon), Krasus znalazł jedną zamrożoną w Malygos’ Sanctrum w Northrend, zdarzył tylko wypowiedzieć „Na-„ zanim został rozpłatany.



-Naga pochodzi z Hinduskiej i Południowo-Zachodniej Azjatyckiej mitologii. Posiadają one ogromną moc magiczną.

-Nag to po Hindusku Kobra



©operacji.org 2017
wyślij wiadomość

    Strona główna