Efekty związane z kamerą



Pobieranie 0,55 Mb.
Strona1/6
Data26.02.2018
Rozmiar0,55 Mb.
  1   2   3   4   5   6

EFEKTY ZWIĄZANE Z KAMERĄ

Wykład 2

Przed

antyaliazingiem



Po

antyaliazingu




Głębokość pola (depth of field) - ogniskowany jest drugi czajniczek.



  1. Bufor ramki OpenGL (frame buffer)

Może zawierać następujące bufory



  • b
    ufory koloru (color buffers);
    tylko bufor/bufory koloru mogą być widoczne.
    OpenGL udostępnia maksymalnie 4 bufory koloru: dwa tylne (lewy i prawy) i dwa przednie (lewy i prawy).

  • bufor głębokości (depth buffer),

  • bufor szablonu (stencil buffer),

  • bufor akumulacji (accumulation buffer).

Każdy bufor składa się z określonej liczby płatów bitowych (bit planes) o rozmiarze okna OpenGL. Płat bitowy ma głębokość jednego bitu. Liczba płatów bitowych definiuje głębokość bufora. Dane fragmentu zapisywane są w odpowiednich buforach.

    1. Maskowanie buforów

Operacje czyszczenia buforów

glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT |

GL_STENCIL_BUFFER_BIT | GL_ACCUM_BUFFER_BIT);

i zapisu danych do buforów odbywają się zgodnie z ustawieniami maskowania.

Domyślne maski pozwalające na zapis - 1 (w pozycji bitu maski) lub GL_TRUE, można zmienić na maski blokujące zapis do bufora - 0 (w pozycji bitu maski) lub GL_FALSE:

void



  1   2   3   4   5   6


©operacji.org 2017
wyślij wiadomość

    Strona główna